První myšlenka unaveného hráče DnD4e:
použít zónu minionů, která by se pohybovala(valila) jako stádo. Přecijen v takovým počtu se nedá pořádně manévrovat. Ve své pohybové akci by si stádo vybralo pouze směr, kterým se chce posunout a obdelník, např 5x20, by se posunul o svoji rychlost.
Útok stáda by probíhal na všechny postavy v dosahu, přičemž čím dál je postava od stáda, tím méně nebezpečí jí hrozí. Např. jen 10% stáda jsou artillery schopní zasáhnout nepřítele na 10 čtverců od okraje stáda. 25% útoků stáda by mohlo být vedeno na postavu sousedící se stádem a 50% útoků na postavu uvnitř stáda.
Tyto útoky by pro jednoduchost nemusely být házeny, ale brala by se jejich pravděpodobnost zásahu. Příklad:
Královská jednotka 100 pěších kopiníků, útok: +15 vs. AC, konstantních 5 dmg při zásahu. Rozložení útoků dle dosahu stejné jako výše.
5 čtverců od jednotky utíká rychlý hraničář s AC 25, máme 55% šanci (hody 10-20), že ho trefíme 10% útoků (na dálku) = 100 * 0,55 * 0,1 * 5 = 27 zranění do hraničáře.
Za to pomalý čaroděj se dostal až těsně před jednotku, která jej prostě jednoduše převálcuje, protože má AC 18, máme 90% šanci na žásah(hody 3-20), že ho trefíme 25% útoků (přilehlý) = 100 * 0,9 * 0,25 * 5 = 112 zranění. Vidíme, že čaroděj nemůže přežít nájezd jednotky kopiníků, ale pokud si přes hůl obrany zvedne AC o 6, najednou se dostáváme na 100 * 0,6 * 0,25 * 5 = 75 zranění, který by čaroděj na paragonu mohl přežít.
Odvážný paladin však skočil přímo do davu s AC 33, takže máme jen 15% šanci na zásah (hody 18-20), že ho trefíme 50% útoků (ve stádě) = 100 * 0,15 * 0,5 * 5 = 37 zranění, takže plechovka drží.
Útoky družiny do stáda by na hit zabíjely na ránu jako do běžných minionů, stádo by se zmenšovalo o plochu útoku, a tím by se zmenšovalo kolik zranění je schopné způsobit.
Poznámky:
Stádo vždy zasáhne na 20tku(5%).
Vražedná schopnost stáda rychle klesá, pokud by družinu nedostali během prvních pár kol, měli by ve svým zájmu utéct před hrdiny.
Hodí se kalkulačka.
Ne, nemám to vyzkoušeno.
Ano, mám asi až moc rád čísla.